Volg onze Ghanees avontuur mee...

Eerste dag in ons gastgezin!

Deze morgen weer vroeg uit de veren: 7u00 werden we opgepikt om bij Tina te gaan ontbijten!

We kregen daarna nog les over de Ghanese taal TWI. Bij de video's zullen we een stukje van de les laten zien!

Daarna vertrokken we naar Senya Beraku, de plek waar we de komende 3 weken zullen verblijven en vrijwilligerswerk gaan doen. Onze gastmama, Graceis een echte African mom! Zeer gastvrij en kan heerlijk koken! Nana is haar kleinzoontje van 3jaar, we gaven hem een ballon, waar hij een halve middag mee gespeeld heeft( tot die sprong); ook daar hebben we een filmpje van!

Er waren nog 3 vrijwilligers die in het gastgezin verblijven (2 Nederlandse en 1 Duitse). Ze werken op dezelfde school als waar wij ons vrijwilligerswerk gaan starten morgen. Ze namen ons mee op sleeptouw doorheen Senya Beraku: een echte belevenis!!! Voor we het wisten hadden we een hele meute kinderen achter ons aanlopen, iedereen zegt "hello", gewoon door het dolle heen als je een 'high-five' met hen doet... We maakten mooie foto's van Fort Good Hope en de oceaan...

Lisse en Lene werden continue aangeraakt en aangesproken, we houden ons hart vast voor morgen in hebt schooltje!

We gingen nog even naar een lokale pub, waar de voetbalmatch tussen Ghana en Guinee (African cup) werd uitgezonden! Ghana won met 2-0! Er komen dus nog matchen voor Ghana!

Ingrid Beutjens

Hallo, heb me gisteren aangemeld om jullie te volgen. Gaat een heel avontuur zijn. Veel succes!.
Dominique en Ingrid