Volg onze Ghanees avontuur mee...

Dag 19

Vanmorgen opgestaan en de was gedaan. Door het warme weer zweten we veel, is er veel stof en zijn de kleren dus snel vuil! Water uit de waterput halen met een emmer aan een touw,... maar de waterput is nagenoeg leeg zodat het lang duurt vooraleer we telkens met kleine beetjes een hele emmer kunnen vullen!

We namen vandaag nog eens de

glittertattoos mee om in de kleuterklasjes waar we dit nog niet hadden gedaan te doen! Lien, Rik en Lisse zetten samen wel 70 tattoos! Daarna verdeelden we nog de laatste spulletjes die we uit België meebrachten in de klasjes! Ze waren er heel blij mee!

Dan was het moment gekomen om de voetbaldoelen te gaan halen! We hadden ernaar uitgekeken! Sammy had aan de jongens van form 2 gevraagd of er een 8-tal jongens wilde meegaan... maar IEDEREEN wilde mee... en dat gebeurde dan ook!

De jongens waren super-enthousiast! Aangekomen bij de “doelen-maker” gingen ze onmiddellijk aan de slag! Het was ongeveer 1km wandelen tot aan de school, voor die gasten geen probleem, hoe korter bij de school ging het tempo alleen maar hoger, ze liepen aan het einde zo snel dat zelfs Rik het moeilijk had om voor hen op school te zijn (terwijl hij de goal zelfs niet moest dragen)!

Het is een echte aanrader op het bijhorende filmpje op deze blog eens te bekijken: dankzij de financiële giften van velen van jullie hebben we deze doelen kunnen financieren en kunnen we jullie dan ook de aankomst laten zien! De hele school stond echt op stelten! ON-GE-ZIEN!!

We genoten er echt van hoe enthousiast echt alle kinderen waren!! De netten werden geïnstalleerd en de aangekochte ballen werden opgepompt! Er werden al enkele penalty’s genomen... een echte meerwaarde voor deze school en de kinderen, want voor het eerst zien we tijdens de break dat de kinderen wat meer georganiseerd spelen (en dus ook minder agressief zijn)!

Morgen heeft Sammy een schooltoernooi voetbal georganiseerd om het einde van onze vrijwilligersperiode te vieren! Alle kinderen mogen om beurt een korte wedstrijd spelen samen met de leerkrachten... dat beloofd! Er werd een kruiwagen met houtskoolstof aangeleverd op school! Blijkbaar worden daarmee morgen de lijnen getrokken! Het beloofd weer een bijzondere dag te worden!

Na schooltijd, het was heel warm vandaag, zijn we iets gaan drinken bij OBI’s, een pub in Senya. We deden dat samen met Céline. We speelden daar UNO!

Nog 2 nachtjes slapen bij Grace voor onze rondreis start... het gaat allemaal zo snel... de laatste was is gedaan en droog en we bekijken al hoe we inpakken voor de rondreis,...

de tijd vliegt voorbij...

We zijn ontzettend blij met onze positieve ervaringen van vandaag! We mogen fier zijn op wat we op 3 weken hebben kunnen doen, mede dankzij de vele spullen en centen die we hebben kunnen inzamelen en hebben kunnen gebruiken en uitdelen!

Oma Loenders

We zijn in Lourdes waar we natuurlijk aan jullie denken en bidden ervoor dat de lkrn vh schooltje de positieve benadering tov de kinderen die jullie hen hebben aangereikt, in gedachten houden en blijven toepassen.
Probeer er deze ll week een deugddoende gezinsvakantie v te maken. Dat hebben jullie zeker verdiend. Kss en knffs
!

Ton

Nog heel fijne en spannende laatste vakantieweek gewenst allemaal !