Volg onze Ghanees avontuur mee...

Decathlon plunderen ?

In de agenda stond op 27 april gepland: rugzakken kopen!

We kunnen niet naar Ghana vertrekken zonder rugzak, want we vermoeden dat het daar niet zo handig is om met een trolley te rijden. Rik heeft al een rugzak dus moesten er nog 3 aangekocht worden voor de vrouwen. Jaja, Lene en Lisse zullen zelf hun kleren en schoenen moeten dragen!

Met veel enthousiasme gingen we rugzakken passen. Een lege rugzak is niet ideaal om te passen dus staken we er gewichten in.... Lene en Lisse kregen ieder 6 kilo en moesten hier toch even aan wennen ?

Lene : We kunnen de rugzakken ook langs zij opendoen dat we niet altijd langs boven moeten rommelen om iets te vinden. Bij onze rugzakken zit ook een regenhoes zodat onze rugzakken niet nat worden. Aan onze rugzakken hangen natuurlijk ook veel losse lintjes die mogen zo niet op de bagageband in de luchthavendus moesten we ook een hoes kopen om onze rugzakken in te beschermen.

Om een beetje orde te krijgen in de chaos van kledij, schoenen, toiletspullen, .... hebben we ook packing cubes gekocht zodat we alles makkelijker terugvinden. Een goede tip die we kregen voor ‘goedkoop alternatief’ van cubes zijn mini rugzakjes kopen van 2 euro en daar de ruglintjes van afknippen. Zo krijg je kleine packing cubes die perfect passen in de kinder rugzakken en een pak goedkoper zijn. Lene en Lisse hebben ieder 3 toffe kleuren gekozen.

De dacathlon buiten komen met alleen rugzakken......NOT ?

We kwamen ook nog de volgende zaken tegen in onze kar: 4 zachte en compacte kussens, een basis first aid kit die waterdicht is en packing cubes voor Rik en Lien hun rugzak.

We hebben ook wat informatie ingewonnen over lakenzakken, klamboes die geïmpregneerd zijn, verrekijkers, waterfilters, ... maar voor deze materialen gaan we ook eens kijken in speciaalzaken omdat dit toch wel belangrijk is voor onze veiligheid.

Door thuis te komen met deze materialen begint alles toch stilletjes dichterbij te komen...SPANNEND!

miek

Het begint af te korten....inderdaad spannend....benieuwd naar de verhalen en foto's.