Volg onze Ghanees avontuur mee...

Dag 12

Dag 12

Onze was is droog....jeeeeejjj...eindelijk! Amaai, wat zijn we toch gewend aan een wasmachine en droogkast!

Lene en Lisse staan de laatste 2 dagen enthousiaster op! Lene heeft een klik kunnen maken in haar hoofd en dat zien we duidelijk! Ze neemt in de klassen initiatief, ze loopt niet meer steeds langs ons op de ‘speelplaats’ maar neemt kindjes onder de arm en wandelt er mee rond! Ze kan kordater zeggen als de kinderen moeten stoppen.

Lene en Lisse beginnen ook meer Engels te spreken, zalig om te horen.

Ook het eten...ze proeven en eten meer. We belonen ze ook wat vaker met frisdrank (heerlijke sprite) en koekjes! Grace doet ook al de moeite van de wereld om eten te maken dat ze graag hebben. We mogen in onze handjes klappen met zo een lieve gastmama!

Op school was het vandaag druk! In de klassen zitten ze gemiddeld met 40 kinderen (wat soms kan oplopen tot 50!) Niet simpel om aan zo een bende les te geven.

Na de lunch is Lien nog wat gaan helpen bij de kleuters. Hun bord is niet geverfd maar maken ze zwart door: oude batterijen kapot te gooien en de inhoud te mengen met water. Zo krijg je een zwarte brij die ze uitsmeren en een nachtje laten drogen. Maar inderdaad, krijtbordverf zijn we hier nog niet tegen gekomen! Rik heeft in de voormiddag Franse les gegeven aan 3 klassen en in de namiddag is hij gestart met het intypen van examens voor de leerkrachten!

Het hele jaar heeft Paula ( een vrijwilligster) hier ICT moeten geven zonder computers want er was geen geld voor! Nu dat de examens moeten ingetypt worden staan hier vandaag plots 2 splinternieuwe computers! Waar komt dat geld nu plots vandaag? Moeilijk te begrijpen dat er voor de kinderen geen computers zijn en nu plots voor de leerkrachten wel (want examens niet op tijd ingetypt minder loon)! We kunnen alleen maar hopen dat ze nadien voor de kids gebruikt worden. We gaan dit zeker navragen bij Semmi.

Na school kijken we nog even naar een volleywedstrijd: leerkrachten (mannen) van onze school tegen mannelijke leerkrachten van andere scholen.

Samira

Woooowwww!!! Wat een avonturen ? Knap wat jullie daar doen Ik volg verder want ik ben fan ??? Groetjes, Samira